FCU Fans

Aanmelden op FCUFANS.nl

Wachtwoord vergeten? Toegang aanvragen?

Mobiel RSS LinkedIn Facebook Twitter You Tube

Visual

Persbericht IJCU Dragons

02-08-2007

0 reacties

Afab wordt de nieuwe hoofdsponsor van IJCU. De Utrechtse ijshockeyclub en de financiële dienstverlener zijn een contract voor één seizoen overeen gekomen. Onder de naam Dragons/Afab zal het Eerste Team van IJCU in seizoen 2007/2008 in de Eerste Divisie uitkomen. Door de komst van Afab als hoofdsponsor en de toegenomen belangstelling van het Utrechtse en regionale bedrijfsleven voor het ijshockey, komt de realisatie van de plannen voor IJCU steeds dichterbij. Die plannen werden op 26 juni 2007 gepresenteerd in de ijshal van De Vechtsebanen, de thuisbasis van IJCU in de wijk Overvecht-Noord, en behelzen onder meer terugkeer naar de eredivisie in 2008 en adoptie van de Stichting Doktor Klaun. Die spant zich onder meer in om de leefomstandigheden van geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Slowakije te verbeteren. Daarnaast moeten de samenwerking met de Slowaakse topclub Dukla Trencin en de komst van maximaal vier Slowaakse ijshockeyers de ambities gestalte geven. Donderdagmiddag (morgen) vertrekt een kleine delegatie van IJCU naar Trencin om te praten over die samenwerking. Er is een afspraak met sportmanager Eduard Hartmann van Dukla.Tevens wordt geprobeerd een akkoord te bereiken met Peter Janik, een verdediger die vijf jaar in de hoofdmacht van Dukla speelde en verder op het hoogste (prof)niveau uitkwam in Italië (Alleghe HC), Frankrijk (Amiens) en Groot-Brittanië (Edinburgh Capitals). In hoofdlijnen zijn club en speler inmiddels al tot overeenstemming gekomen. Janik (33) verkiest waarschijnlijk IJCU boven een andere vereniging omdat het voor hem in Utrecht mogelijk is om te werken aan zijn toekomst na het ijshockey. IJCU hoopt Janik voor meerdere seizoen vast te leggen. De ‘Utrechtse’ kant van de selectie is inmiddels rond. Na de komst van John Versteeg en Bart van Roosmalen hebben ook ex-international Maarten de Groot en doelman Yordan van Hoegee toegezegd de club trouw te blijven. ,,Yordan en Maarten hebben duidelijk vertrouwen in onze plannen,” aldus coach Frank Versteeg. ,,Hoewel de begroting met een flinke sprong omhoog gaat, zien beiden in dat we desondanks allemaal moet investeren in de toekomst van de club. Ze zijn IJCU trouw gebleven en daar zijn we Yordan en Maarten erg dankbaar voor.” Uiterlijk 1 september stelt de technische staf, waarin ook opgenomen de assistenten Tonny Collard en André Versteeg, de definitieve selectie voor het komende seizoen vast. Van de selectiespelers van vorig seizoen twijfelt alleen Bosschenaar Robert van Laarhoven nog. Jeffrey Fousert en Martijn Leenen gaan, zoals eerder aangekondigd, op avontuur in Amerika. Beiden gaan spelen voor East Penn Junior Bucks dat uitkomt in de American East Hockey League. Onne van Elburg daarentegen blijft alsnog voor de club behouden. Eerder maakte de verdediger bekend het ijshockey niet langer te kunnen combineren met zijn werk, maar door gewijzigde omstandigheden blijft Van Elburg toch voor de hoofdmacht beschikbaar. Verder is IJCU tevreden over de verkoop van het aantal businesskaarten. De teller staat inmiddels op 110. De sponsors vinden het komende seizoen onderdak in een aparte businessruimte bovenin de ijshal van De Vechtsebanen. Die zal bij de eerste thuiswedstrijd worden omgedoopt tot ‘Frans Henrichs Lounge’. Frans Henrichs, onder meer voormalig chef sport van het Utrechts Nieuwsblad, maakte zich eind jaren zestig sterk voor de bouw van De Vechstebanen en was een warm pleitbezorger van het ijshockey in Utrecht en Nederland. Als radio –en televisiecommentator wist hij moeiteloos zijn enthousiasme over te brengen op de luisteraars en de kijkers. Henrichs overleed medio 1999 op 77-jarige leeftijd. ,,Een mooi eerbetoon aan een man die zoveel voor het Utrechtse ijshockey heeft betekend,” aldus IJCU-voorzitter John van Kooten.

Bij dit bericht zijn 0 reacties geplaatst.
U kunt reacties lezen en plaatsen na het inloggen.

Reactie plaatsen

Aankomende wedstrijd

UitploegThuisploeg
Sparta RotterdamFC Utrecht
26 november 2017 14:30 uur
Het Kasteel

Aanmelden Nieuwsbrief

Poll

Er is op dit moment geen poll vraag.

Voorspellingscompetitie

1 (4) tonyb 23pt
2 (5) badbo13 23pt
3 (3) fanvandeFC 22pt
4 (1) Le@n 21pt
5 (2) Gina 20pt
6 (10) L@rs-Sven 19pt
7 (13) Menno 19pt
8 (16) Kikker 19pt
9 (18) Sjakie 18pt
10 (21) El Nino 18pt

Ook sponsor worden?

Ook geïnteresseerd in onze sponsor- en/of advertentiemogelijkheden?

Sitemap  |  Disclaimer  |  Links  |  FC Utrecht Headliner  |  Copyright © 2005-2017 FCUFans.nl / Stichting True Support

Realisatie Cartel Internet en Marketing