FCU Fans

Aanmelden op FCUFANS.nl

Wachtwoord vergeten? Toegang aanvragen?

Mobiel RSS LinkedIn Facebook Twitter You Tube

Specials

Visual

Ingezonden: Open brief aan Robbie Alflen

01-02-2015

Beste Robbie,

Ik kom al wat jaren bij FC Utrecht. Mijn eerste wedstrijd was tegen degradatie, in mijn eerste seizoen als seizoenskaarthouder eindigden we vlak boven de degradatiestreep. Natuurlijk was ik erbij toen we drie seizoenen achter elkaar in de bekerfinale stonden. Schitterende internationale wedstrijden meegemaakt, maar ook schandalige verliespartijen. Zo staat me een uitwedstrijd tegen Cambuur nog steeds op het netvlies, die we in extremis verloren.

Prima, dat hoort erbij. Ik ben nu eenmaal geen fan van een internationaal gerespecteerde club. Wij zijn blij met de kleine dingen, kleine successen. Het is meer dan eens voorgekomen dat ik balend naar huis ging, na weer een waardeloze wedstrijd in de Galgenwaard. Twee uur in een bus zitten na een verliespartij is ook niet geweldig.

Maar goed, het blijft je club. We kunnen van iedereen winnen, maar ook verliezen. Als er maar strijd is, dan ben ik gelukkig. Ik wil spelers zien die voor elkaar door het vuur gaan, die op het randje spelen en af en toe daar overheen gaan. Als je maar knokt en de wil hebt, mag je van mij verliezen. Dan heb ik namelijk mijn club gezien.

Weet je wat het mooiste is van supporter zijn? Dat gevoel op het moment dat een buitenspeler het strafschopgebied ingaat. Hij geeft de bal voor en een andere van jouw favorieten krijgt zijn hoofd ertegen. Dat ene, korte moment van intense spanning: gaat hij er in? Pakt de keeper hem? Of is hij huizenhoog over? Daarna de ontlading als je het net ziet bollen, de tribune erachter ziet exploderen, je buurman die je om je nek springt.

Nee, ik ga niet praten over 6 wedstrijden thuis verliezen in een seizoen dat nog niet eens afgelopen is. Niet over spelers die elkaar de kaak mogen breken zonder echte gevolgen. Niet over het orakel Van Schaik, die alleen nog door zichzelf geloofd wordt.

Er is iets veel ergers aan de hand met mijn club. Ik word namelijk niet meer blij van een aanval. Als we al scoren, is er geen explosie meer. Ik neem het ter kennisgeving aan, zeg maar. Het is alsof ik naar FC Oss tegen Helmond Sport zit te kijken: het is geinig om te zien, maar blij word ik er niet van.

Je bent nu anderhalf jaar trainer van FC Utrecht en er is bijna geen speler beter geworden. Het spel is tikkie breed en vooral tikkie terug. Er zit geen strijd in, geen vernuft, geen gogme. Mijn club is mijn club niet meer. Zoals ik zei: ik voel bijna geen emotie meer.

Het idee was de Galgenwaard weer vol te spelen, met attractief, aanvallend voetbal. Drie punten waar je op afgerekend mag worden en op alledrie ben je ruimschoots gezakt. Er zijn 3.500 kinderen nodig om het nog een beetje vol te doen lijken, over het voetbaldeel zal ik het maar helemaal niet hebben.

Ik zou je adviseren de eer voor jezelf te houden. Zoek een club waar je wel past. Maar alsjeblieft, geef mijn club terug. Ik mis hem.

Jorgje

(foto: FCUPhoto)

Bij dit bericht zijn 26 reacties geplaatst.
U kunt reacties lezen en plaatsen na het inloggen.

Reactie plaatsen

Aankomende wedstrijd

FC UtrechtExcelsior
19 november 2017 14:30 uur
Galgenwaard

Aanmelden Nieuwsbrief

Poll

Er is op dit moment geen poll vraag.

Voorspellingscompetitie

1 (1) Le@n 18pt
2 (12) fanvandeFC 17pt
3 (2) Gina 17pt
4 (3) tonyb 16pt
5 (4) badbo13 16pt
6 (32) chapri 15pt
7 (5) Dito4ever 15pt
8 (6) De meester 15pt
9 (7) Jan van Staa 14pt
10 (38) L@rs-Sven 14pt

Ook sponsor worden?

Ook geïnteresseerd in onze sponsor- en/of advertentiemogelijkheden?

Sitemap  |  Disclaimer  |  Links  |  FC Utrecht Headliner  |  Copyright © 2005-2017 FCUFans.nl / Stichting True Support

Realisatie Cartel Internet en Marketing