Prijzen publiekscatering teruggedraaid

De prijzen bij de publiekscatering in Stadion Galgenwaard waren bij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord verhoogd ten opzichte van de vorige voetbaljaargang. Dit is bij de supporters van FC Utrecht niet goed gevallen. Na een goed gesprek tussen FC Utrecht en Maison van den Boer, die onder de merknaam Mr. Dugout de publiekscatering verzorgt in Stadion Galgenwaard, zijn de prijsverhogingen grotendeels teruggedraaid.

"Wij waren niet op de hoogte van de prijsverhogingen die zijn doorgevoerd door onze publiekscateraar Mr. Dugout", zegt Manager Marketing, Communicatie & PR Roland Jurriëns. "Dat had achteraf bekeken niet mogen gebeuren, als je bekijkt wat het teweeg heeft gebracht bij supporters."

Maison van den Boer trekt zich de reacties van supporters aan. "Wij hadden dit beter moeten communiceren. Dit hebben wij nagelaten", zegt vestigingsmanager Charlotte van Rooijen. "De verhogingen hebben onder andere te maken met de stijging van de inkoopprijzen. Daarbij is de maatvoering van sommige producten aangepast, wat het gevoel van de prijsverhoging versterkt. Desondanks hebben wij, na een goed gesprek met FC Utrecht, besloten de verhogingen grotendeels terug te draaien."

"Natuurlijk, de situatie die is ontstaan had voorkomen kunnen worden", zegt Jurriëns. "Maar als je het glas halfvol ziet, kun je ook stellen dat wij als club, en Maison van den Boer, onze supporters serieus nemen, ons kwetsbaar opstellen en waar mogelijk al dan niet gezamenlijk aan de wens van de supporters tegemoet komen. De service naar ons publiek toe moet top zijn. Door doorlopend in contact te blijven met onze supporters en periodiek met de supportersgroepen om de tafel te gaan, willen wij blijven verbeteren."

Tevredenheid supporters
Na afloop van de thuiswedstrijden van FC Utrecht wordt dit seizoen, in de vorm van een digitale enquête, een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek gehouden. "In samenspraak met onze supporterscoördinator Robert Junier creëren wij op iedere tribune een aanspreekpunt voor supporters. Voor vragen, opmerkingen en kritiek kunnen supporters bij deze mensen terecht. Op deze manier houden wij ons op de hoogte van wat er speelt bij onze achterban", aldus Jurriëns.

Naar aanleiding van reacties van supporters op de publieke toiletten, wordt de schoonmaak van de toiletten naar een hoger niveau getild. In aanvulling op de gebruikelijke reiniging worden de toiletten voortaan zowel tijdens de eerste, als tijdens de tweede helft van de thuiswedstrijden van FC Utrecht grondig gereinigd.

Bron: fcutrecht.nl